ГК Індустрія

Головна » Статті » Переваги екскаватора зі скороченою задньою частиною

Переваги екскаватора зі скороченою задньою частиною

Головне питання нашої статті – це розгляд екскаватора DX235LCR зі скороченою задньою частиною. І почнемо ми з невеликого порівняння, для того щоб ви розуміли, що дійсно важливіше. А порівнювати ми будемо екскаватори DX235LCR і DX225LC.

DX235LCR – це екскаватор зі скороченою задньою частиною верхного корпуса,що не виходить за межі ходової частини при повороті, а DX225LC стандартна модель. І ось головні питання клієнтів, на які ми сьогодні відповімо:
Продуктивність екскаваторів зі скороченою задньою частиною?
Для яких цілей найкраще підійдуть екскаватори зі скороченою задньою частиною?
Який сенс переплачувати за можливість роботи в обмеженому просторі?

Порівняння робочих характеристик і функціоналу проводилося на звичайному робочому місці – будмайданчику. Були обрані 3 «найпопулярніші» операції:
виїмка грунту;
завантаження самоскида;
підйом вантажу.

Звичайно ж ще порівнювали швидкість повороту платформи, але це вже другорядні моменти, які, скоріше, впливають на швидкість, але не на продуктивність. В процесі випробувань враховувалася витрата палива і як динаміка впливає на продуктивність.

Умови випробувань:
температура + 24°С
ґрунт – важкий пустельний, суміш гравію і глини;
питома вага грунту – 1660 г/м³

Тести проводилися на полігоні випробувань Doosan в м. Туксон, штат Арізона (США):

виліт задньої частини DX235LCR – 76 мм, DX225LC – 1245 мм;
DX235LCR важче DX225LC на 2,2 т;
ширина гусениць обох машин – 800 мм;
Екскаваторне обладнання ідентичне на обох машинах:
стріла 5,7 м
рукоять 2,9 м
ківш марки Geith, об’єм 0,76 м³, ширина 914 мм
глибина копання +50 мм на користь DX225LC
6 циліндрові двигуни Doosan DL06 на обох машинах;
потужність:
DX235LCR -166 к.с.
DX225LC – 148 к.с.
двигуни стандарту Євро3;
система вприску палива – Bosch Common Rail з рециркуляцією відпрацьованих газів;
продуктивність гідравлічної системи DX235LCR 439 л/хв, DX225LC 416 л/хв;
тиск спрацьовування запобіжного клапану в гідросистемі DX235LCR 36,3 кПа, DX225LC – 34,3 кПа;
довжина гусениць на обох машинах 4445 мм;
режими роботи Economy, Standard, Power;
маса DX225LC – 22100 кг, DX235LCR – 24300 кг;
обидва екскаватора оснащені системою захисту ROPS*
*Англ. Roll-over protective structures або захист від перекидання – рама безпеки вмонтована в кабіну, призначена для захисту оператора і запобігання машини від перекидання.

Варто відзначити, що укорочені машини трохи потіжніше стандартних аналогів, а їх гідросистеми більш продуктивніші. Верхня частина екскаватора хоча і важча, але набагато компактніша стандартних аналогів.

Порівняння продуктивності – операція завантаження самоскида.
Самоскид завантажувався за допомогою ковша. Екскаватор забирав грунт, розвертався на 180 градусів і засипав у кузов. В ході роботи підраховували час навантаження, масу завантаженого самоскида і визначалася годинна продуктивність машин. Стандартний DX225LC завантажив більше на 6,5%. Крім цього, розраховувалася середня маса вантажу, середня швидкість виконання робіт і середня маса одного ковша, після чого визначалася швидкість виконання одного робочого циклу для кожної машини. Знову звичайний DX225LC обіграв свого короткого брата на 3,5% по наповнюваності ковша, і на 3% за швидкістю виконання робочого циклу. Однак, слід відзначити, що DX235LCR був більш різким у розвороті.

Операція виїмка траншеї.
Робота виконувалася протягом години, оператор працював на кожній машині по пів години. Робота відбувалася в режимі Power, «виїмка траншеї». Ширина траншеї дорівнює ширині ковша, глибина 2,4 м. Довжина траншеї 168 м. Підраховувався час робочих циклів і час роботи оператора на кожній машині, також враховувалася витрата палива шляхом зважування паливних баків до і після, з урахуванням маси самого бака. Таким чином визначили витрату палива в перебігу робочої години.
Результати випробувань виявилися кардинально протилежні підсумкам завантаження самоскида:
 DX235LCR краще за продуктивністю на 12%;
середня наповнюваність ковша DX235LCR більше на 16%;
робочий цикл звичайного DX225LC виявився швидшим на 4%;
паливна ефективність «коротуна» вище на 10%;
Загальна перевага короткого DX235LCR склала 12%.

А тепер давайте послухаємо думку операторів від роботи на обох машинах:
«… Якщо при завантаженні самоскида у мене були побоювання на рахунок стійкості моделі DX235LCR, то в режимі виїмки грунту вони розвіялися в прах. Ясна річ, що стандартна модель більш стійка за рахунок противаги, але стійкість не впливає на продуктивність і безпеку DX235LCR. Це просто звичайне відчуття невпевненості і обережності на новій для мене машині. Ще я вважаю, що укорочений DX235LCR рухається більш плавно. »
Але робота гідросистеми короткого DX235LCR, на думку обох операторів, безсумнівно краще, ніж у його стандартного побратима.

Операція підйом вантажу.
Маса вантажу 5216 кг. Операція відбувалася до тих пір, поки задній каток не розпочинав відриватися від гусеничного полотна. Вимірювався виліт стріли. Звичайно ж виліт у стандартної моделі DX225LC, з противагою, більше – цього слід було очікувати. Результати говорять про наступне: стандартна модель виграє при фронтальному підйомі на 9%, при бічному на 3%.
Як ми бачимо коротка модель мізерно поступається своєму повнорозмірному побратимові.

А тепер підіб’ємо підсумки.
Екскаватор зі скороченою задньою частиною, без сумнівів, краще при виїмці траншеї і по ефективності використання палива. Звичайно, повнорозмірна машина може піднімати важчі вантажі, але тут є одне «але» – тільки при певному вильоті стріли.

І що можна вирішити на підставі всього викладеного вище? Коротка модель виграє в першу чергу своїми розмірними параметрами, можливістю роботи в обмеженому просторі, плавністю і мобільністю. Не варто забувати і про безпеку на будівництві – у екскаватора з коротким звісом менше шансів зачепити людину або машину при повороті.